Utmärkelsen har delats ut sedan 1965 och är den äldsta utmärkelsen som fortfarande delas ut i branschen. Årligen tilldelas utmärkelsen den person, företag eller grupp som på ett nytänkande och inspirerande sätt under flera år fört branschens utveckling framåt.

Svenska Försäkringsföreningens utmärkelser syftar till att lyfta fram förebilder i försäkringsbranschen samt att uppmärksamma branschen som en attraktiv och spännande arbetsgivare.

Nominering till SFF Årliga pris

Vem är pristagaren?

Den nominerade är en person, grupp eller organisation/företag som bidragit till;

• utveckling av försäkringsbranschen;
  • nytänkande och innovativa lösningar;

och;

• har varit en inspirationskälla till andra;
  • jobbar i branschen eller för branschen.

Några av våra tidigare pristagare är:

Stiftelsen Idéer för livet
Anders Lundström, VD, Min Pension
Annika Creutzer, Creutzer & Co
Sverker Olofsson, Sveriges Television
Konsumenternas försäkringsbyrå

Läs om alla våra tidigare pristagare här.

Nominering

Du nominerar genom att skicka följande till stefan.parsson@forsakringsforeningen.se

• Vem/vilka du nominerar
  • Motiveringstext på några rader som innehåller bland annat kandidatens bidrag till försäkringsbranschen samt på vilken sätt kandidaten är en inspiration eller förebild
  • Eventuell övrig information
  • Kontaktuppgifter till kandidaten

Samt:

• Kontaktuppgifter till dig som nominerar

Urval

Urvalskommittén består av Svenska Försäkringsföreningens styrelse. Urval sker genom omröstning på styrelsesammanträde samt eventuella intervjuer.

Läs mer om Svenska Försäkringsföreningens styrelse här.