Svenska Försäkringsföreningens utmärkelse Talang i försäkringsbranschen syftar till att uppmärksamma personer som kommit in i branschen relativt nyligen och bidragit till förändringar eller förbättringar i sina organisationer, och som har potential att fortsätta utvecklas och vara goda förebilder. Bland annat kommer pristagaren att delta i SFF:s styrelse som adjungerad ledamot under nästkommande år.

Svenska Försäkringsföreningens utmärkelser syftar till att lyfta fram förebilder i försäkringsbranschen samt att uppmärksamma branschen som en attraktiv och spännande arbetsgivare.

Nomineringsförfarande Talang i försäkringsbranschen

Vem är pristagaren?

• Pristagaren har arbetat några år i försäkringsbranschen. Kanske kommer personen från en annan bransch och har tagit med sig nya infallsvinklar.
  • Pristagaren har gjort avtryck i sin organisation genom att bidra till kreativa förändringar och förbättringar av verksamheten.
  • Pristagaren har visat på innovation, nytänkande, eget driv och stort intresse inom sitt område. Genom detta har pristagaren också varit en inspirationskälla för andra, i den egna organisationen eller i branschen som helhet.
  • Pristagaren har potential att fortsätta utvecklas och vara en god förebild i försäkringsbranschen.

Nominering

Du nominerar genom att ange följande information om kandidaten:

• Namn, titel och bolag
  • Antal år i försäkringsbranschen
  • Ålder
  • Motiveringstext där du kort beskriver;
    kandidatens bidrag till branschen/organisationen, samt;
    på vilket sätt kandidaten varit en inspiration eller förebild för andra
  • Eventuell övrig information som kan vara av värde för nomineringen
  • Kontaktuppgifter (e-post och telefonnummer)
Ange även kontaktuppgifter till dig/er som nominerar.

Nomineringen skickas till stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.
Ange "Nominering Talang i försäkringsbranschen 2018" i ämnesraden på mejlet.

Nomineringsperiod

11 september - 14 oktober 2018

Kontakt

Om du har frågor om nomineringsförfarandet kontakta gärna Stefan Pärsson, VD, på
+46 73 053 1005 eller stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.

Urval

Juryn består av Svenska Försäkringsföreningens styrelse. Urval sker bland annat genom intervjuer. För närmare information om styrelsens sammansättning besök http://forsakringsforeningen.se/om-oss.

Val av pristagare kan ej överklagas.