Pristagare 2018

SEB Pension & Försäkring

Talang i försäkringsbranschen 2018

Motivering

”Anton påbörjade sin försäkringsresa för några år sedan hos SEB Pension & Försäkring med fokus på kundupplevelse. Med bakgrund som tjänstedesigner har Anton drivit en mängd utvecklingsprojekt inom flera olika branscher. Anton är ett mycket bra exempel på hur en ny kompetens kan inspirera och förändra en bransch. Anton är en förebild då han inte är rädd för att ifrågasätta gamla strukturer och lösningar, för att alltid sätta kunden och kundupplevelsen i centrum.”

Prisutdelningen

Prisutdelningen ägde rum i samband med Svenska Försäkringsföreningens årsavslutning på Westmanska Palatset i Stockholm torsdagen den 29 november 2018. Pristagaren erbjuds att vara adjungerad i SFF:s styrelse under ett år.

Läs mer om prisutdelningen och eventet här.

Om utmärkelsen

Sedan 2009 har Svenska Försäkringsföreningens styrelse utsett en talang i försäkringsbranschen som nominerats av en chef eller medarbetare. Priset tilldelas personer som nyligen kommit in i branschen, bidragit till förändringar eller förbättringar i sina organisationer och som har potential att fortsätta utvecklas och vara goda förebilder.

Svenska Försäkringsföreningens utmärkelser syftar till att lyfta fram förebilder i försäkringsbranschen samt att uppmärksamma branschen som en attraktiv och spännande arbetsgivare. Detta är möjligt genom de nomineringar som inkommer.

Läs det fullständiga nomineringsförfarandet här.