SFF-podden

podcast

SFF-podden är Svenska Försäkringsföreningens podd om aktuella teman och frågeställningar i försäkringsbranschen. Vi gör nedslag i olika områden och bjuder in kunniga gäster för analyser och kommentarer, så att du som jobbar i branschen kan få påfyllning i kunskapsbanken när och var du vill.

Våra poddar publiceras på Soundcloud. Genom att klicka på avsnittets titel kommer du till uppspelningen på soundcloud.com. Du kan också spela upp avsnittet direkt genom att klicka Play på den inbäddade spelaren.

Avsnitt #2: Arbetsförmåga, sjukskrivning och rehabilitering

Publicerat 3/10 2017

Sammanfattning: Vi startar hösten 2017 med ett fullmatat avsnitt om sjukskrivningar och rehabilitering. Vi pratar bland annat om olika faktorer som påverkar en människas arbetsförmåga, vad som påverkar sjuktalen i olika länder och hur man kommer tillbaka i arbete efter en sjukskrivning. Gäst i avsnittet är Henrik Ask, vice VD och skadechef på Löf och även moderator på SFF:s Personskadeseminarium 2017.

Avsnitt #1: Hem-, villa- och fritidshusförsäkring

Publicerat 29/5 2017

Sammanfattning: I poddens allra första avsnitt gör vi nedslag i hem-, villa- och fritidshusförsäkring. Vi pratar bland annat vattenskador, inbrott och dolda fel-försäkringar, och framtidsspanar kring reseförsäkringar och klimatförändringar. Gäst är Håkan Franzén, produktexpert på Trygg-Hansa och moderator på SFF:s seminarium om hem-, villa- och fritidshusförsäkring.

Frågor, synpunkter eller kommentarer? Kontakta oss!

Producent/programledare:

Johanna Nordström