Resestipendium: Frankfurt

10 - 12 maj 2017

I maj anordnar SFF ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som i vår går till Frankfurt am Main. Den tyska finanshuvudstaden är beredd att ta ledartröjan efter Brexit och öppnar famnen för Londons banker och försäkringsbolag. Med lång historia som starkt finansiellt centrum i Europa har Frankfurt mycket att erbjuda den som är intresserad av hur försäkringssystemet ser ut i Europa och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Missa inte möjligheten att följa med SFF på en studieresa till Europas nya finansiella centrum – Frankfurt!

Under tre dagar får du som deltagare en inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den europeiska försäkringsbranschen samt hur de arbetar mot de europeiska institutionerna, bland annat tillsynsmyndigheten EIOPA och Centralbanken för Europa (ECB).

Vi kommer även att besöka Frankfurtbörsen samt ta det av Frankfurts kultur med spännande aktiviteter.

EFTER STUDIERESAN

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till Frankfurt har du en ökad kunskap om beslutsvägar på Europeisk nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Du kommer även att tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts sverigeredaktör Carl-Henrik Knutsson, att skriva en artikel om studieresan som publiceras på nft.nu.

PRAKTISK INFORMATION

Stipendiet innefattar

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Frankfurt
  • Transport t o r flygplatser
  • Två nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Spännande evenemang
  • Middagar

VEM KAN ANSÖKA?

Du har några års arbetslivserfarenhet. Utöver detta bör du ha ett engagemang i försäkringsbranschens utmaningar och intresse av att knyta nya kontakter och bygga nätverk. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Missa inte möjligheten – anmäl ditt intresse senast den 1 mars!

Skicka din intresseanmälan senast den 1 mars genom att fylla i formuläret nedan och bifoga länken till din LinkedIn-profil eller ditt CV.

Stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen.

BESLUT OM STIPENDIUM

Beslut om stipendium meddelas senast den 20 mars.

Resa utan stipendier
Utöver de 8 stipendiefinansierade platserna har vi ett fåtal platser reserverade för dig som vill följa med utan stipendiefinansiering till självkostnadspris. För mer information kontakta Stefan Pärsson. Se kontaktuppgifter nedan.

Stefan Pärsson
VD, Svenska Försäkringsföreningen