Resestipendium Frankfurt 2018 | Svenska Försäkringsföreningen

Resestipendium Frankfurt 2018

Följ med SFF på en studieresa till ett av världens största finansiella centrum – Frankfurt

- En unik möjlighet genom Svenska Försäkringsföreningen

I oktober anordnar SFF ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som i höst går till vackra Frankfurt. Med lång historia som starkt finansiellt centrum i Europa har Frankfurt mycket att erbjuda den som är intresserad av hur försäkringssystemet ser ut i Europa och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Under tre dagar får du som deltagare en inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den europeiska försäkringsbranschen samt hur de arbetar mot de europeiska institutionerna, bland annat tillsynsmyndigheten EIOPA och Centralbanken för Europa (ECB).

Vi kommer även att besöka Frankfurtbörsen samt ta det av Frankfurts kultur med spännande aktiviteter.

EFTER STUDIERESAN

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till Frankfurt har du en ökad kunskap om beslutsvägar på europeisk nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts Sverigeredaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på nft.nu.

PRAKTISK INFORMATION

Stipendiet innefattar

Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Frankfurt

Två nätter på 4-stjärnigt hotell

Studiebesök

Spännande evenemang

Middagar

När genomförs studieresan?

9-11 oktober 2018

Hur många platser finns?

10 stipendieplatser

Sista ansökningsdag

1 maj

VEM KAN ANSÖKA?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschens utmaningar. Vi tror också att du är intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Missa inte möjligheten – anmäl ditt intresse senast den 27 april!

Skicka din intresseanmälan senast den 27 april genom att fylla i formuläret nedan och bifoga länken till din LinkedIn-profil eller ditt CV.

Beslut om stipendium

Beslut om stipendium meddelas den 20 maj.

Stefan Pärsson
VD, Svenska Försäkringsföreningen