Resestipendium London 2017

Följ med SFF till Europas finansiella centrum!

I november anordnar SFF ännu en av våra populära stipendiefinansierade studieresor, och denna gång besöker vi London. Finanshuvudstaden står för ett antal utmaningar efter Brexit och vi ska försöka reda ut konsekvenserna för försäkringsbranschen. Med lång historia som starkt finansiellt centrum i Europa har London mycket att erbjuda den som är intresserad av hur det europeiska försäkringssystemet ser ut och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Under tre dagar får du som deltagare en inblick i systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den europeiska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag.

Vi kommer även att besöka andra finansiella institutioner samt ta del av Londons kultur med spännande aktiviteter.

EFTER STUDIERESAN

Efter studieresan har du ökad kunskap om beslutsvägar på europeisk nivå och kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa – och du tar också med dig nya nätverk och kontakter!

Du kommer även, tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts Sverigeredaktör
Carl-Henrik Knutsson, att skriva en kortare artikel om resan som sedan publiceras på nft.nu.

PRAKTISK INFORMATION

Vad innehåller stipendiet?
Flygresa t o r till London
Två nätter på 4-stjärnigt hotell
Studiebesök
Spännande evenemang
Middagar

När genomförs studieresan?
28-30 november 2017

Hur många platser finns?
10 stipendieplatser

Sista ansökningsdag?
24 september

VEM KAN SÖKA STIPENDIET?

Du har några års arbetslivserfarenhet från försäkringsbranschen. Vi tror också att du har ett genuint engagemang i branschens utmaningar och intresse av att knyta nya kontakter och bygga nätverk. Stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande, så därför är det viktigt att du i din ansökan motiverar tydligt varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Missa inte möjligheten – anmäl ditt intresse senast den 24 september!
Skicka din intresseanmälan senast den 24 september genom att fylla i formuläret nedan och bifoga länken till din LinkedIn-profil eller ditt CV.

Stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i stipendiatgruppen.

Beslut om stipendium
Beslut om stipendium fattas 3 oktober och meddelas senast den 8 oktober.

Resa utan stipendium
Utöver de 10 stipendiefinansierade platserna har vi ett fåtal platser reserverade för dig som vill följa med på studieresan utan stipendiefinansiering till självkostnadspris. För mer information, kontakta Stefan Pärsson (se kontaktuppgifter nedan).

Stefan Pärsson
VD, Svenska Försäkringsföreningen