Resestipendium New York 2018

Följ med på Svenska Försäkringsföreningens studieresa till New York den 2–5 december!

I december genomför SFF ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som i december går till New York. Med lång historia som starkt finansiellt centrum har New York mycket att erbjuda den som är intresserad av hur det globala finansiella systemet hänger ihop med försäkringssystemet och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Under fyra dagar får du som deltagare en unik inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den amerikanska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag och finansiella institut. Vi kommer även att besöka andra finansiella institutioner samt ta del av New Yorks kultur med spännande aktiviteter.

STIPENDIET INNEFATTAR

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Newark Int. Airport, New York
  • Transport till och från hotell
  • Tre nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Två middagar
  • Studiebesök
  • Spännande evenemang

EFTER STUDIERESAN

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till new York har du en ökad kunskap om beslutsvägar på internationell nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i USA. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts Sverigeredaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på nft.nu.

VEM KAN ANSÖKA?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschens utmaningar. Vi tror också att du är intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Missa inte möjligheten – anmäl ditt intresse senast den 30 september!
Skicka din intresseanmälan senast den 30 september genom att logga in fylla i formuläret nedan. Bifoga länken till din LinkedIn-profil eller bifoga ditt CV.

Stefan Pärsson
VD, Svenska Försäkringsföreningen

stefan.parsson@forsakringsforeningen.se

2018-12-02 - 2018-12-05

Antal platser

Vid frågor kontakta

stefan.parsson@forsakringsforeningen.se

Sista dag för ansökan

2018-09-30

Beslut om stipendier

2018-10-10

Observera att vi ankommer till Arlanda flygplats på morgonen den 6 december.
Ladda ner som PDF