Resestipendium Zürich 2018 | Svenska Försäkringsföreningen

Resestipendium Zürich 2018

Följ med SFF på en studieresa till ett av världens största finansiella centrum!

I maj anordnar SFF ännu en av våra populära, stipendiefinansierade studieresor som i vår går till vackra Zürich. Med lång historia som starkt finansiellt centrum i Europa har Zürich mycket att erbjuda den som är intresserad av hur försäkringssystemet ser ut i Europa och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Under tre dagar får du som deltagare en inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den europeiska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag och banker.

Vi kommer även att besöka andra finansiella institutioner samt ta del av Zürichs kultur med spännande aktiviteter.

EFTER STUDIERESAN

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till Zürich har du en ökad kunskap om beslutsvägar på europeisk nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Tillsammans med övriga stipendiater och Nordisk Försäkringstidsskrifts Sverigeredaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på nft.nu.

PRAKTISK INFORMATION

Stipendiet innefattar:

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Zürich
  • Två nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Spännande evenemang
  • Middagar

När genomförs studieresan?
22-24 maj 2018

Hur många platser finns?
10 stipendieplatser

Sista ansökningsdag
25 februari

Beslut om stipendium
Beslut om stipendium meddelas den 15 mars

VEM KAN ANSÖKA?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschens utmaningar. Vi tror också att du är intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. SFF strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Missa inte möjligheten – anmäl ditt intresse senast den 25 februari! Du skickar in din intresseanmälan genom att logga in och fylla i formuläret nedan. Bifoga länken till din LinkedIn-profil eller ditt CV.

Stefan Pärsson
VD, Svenska Försäkringsföreningen