SFF Event: 60 är det nya 30!

– inspirationsföreläsning om generationsväxling

Du som närmar dig eller har passerat 55+ besitter kompetens som är viktig för din verksamhet, och du behöver överföra dina kunskaper och erfarenheter till andra när du så småningom ska avsluta din anställning. Du kanske också funderar över vad du ska göra efter du slutat arbeta, och du kanske behöver inspiration och få lite hjälp med att planera för hur du ska agera under de kommande åren. Denna förmiddag vänder sig främst till dig som själv är 55+, men passar även dig som är chef eller har personalansvar.

Det finns många förutfattade meningar och myter om lärande, kunskap och åldrande som vi kommer att utmana och ifrågasätta – välkommen till en inspirerande förmiddag!

Under morgonen kommer vi bland annat diskutera:

• Varför "det nya 30"?
  • Myter om lärande, kunskap och åldrande
  • Förutfattade meningar om åldrandet och lärandet
  • Hur ser det ut i samhället idag?
  • Företagens utmaningar med kompetensväxling – hur för man över sin kunskap till andra? Vem tar över din roll, dina kunder, dina ansvarsområden?
  • Ditt nästa steg – hur ser ditt liv ut efter jobbet? En andra karriär?

Registrering med kaffe och smörgås från 8.00. Föredrag mellan 8.30-11.00, med möjlighet att stanna kvar för att mingla och ställa frågor till föreläsarna efteråt.

OBS! Begränsat antal platser. Vi förbehåller oss rätten att stänga anmälan innan sista anmälningsdag om lokalen blir fullsatt.

Föreläsare

frances_bromanFrances Broman är karriärcoach, mentor och rådgivare. Pionjär inom karriärrådgivning som idag främst fokuserar på att coacha 60-plussare att se nya möjligheter vid sin pensionering.

Pelle Snårelid är managementkonsult som framförallt arbetar med förändrings- och verksamhetsutvecklingsarbete i stora och mellanstora företag. Är även certifierad karriärcoach.

Har du frågor? Kontakta mig!

Stefan Pärsson
VD, Svenska Försäkringsföreningen