Ny teknik – från muskelkraft, via rörpost, till digital kompetens

Service är en känsla – även i en digital värld. Hur kommer du ur teknikrevolutionen som en vinnare? Både privat och i arbetslivet.

 

Nu förändras arbetsuppgifter i grunden för miljoner och åter miljoner människor på arbetsmarknader över hela världen. Sverige är inget undantag. Du som läser det här är förmodligen inget undantag. Ny teknik gör det möjligt för små organisationer och stora företag att förstå, analysera och effektivisera många processer som tidigare var långsamma, komplicerade och dyra. Nya ord och begrepp kräver vår uppmärksamhet. Som artificiell intelligens. Machine learning. Och Customer Success. Samtidigt gör hippa “influencers” små nedslag i våra liv och förkunnar att Youtube är ett gratis-universitet som alltid har öppet – de säger att ett digitalt ekosystem växer fram.

Man behöver inte vara särskilt nervöst lagd för att ställa sig frågan: I vilken ände ska jag som vuxit upp med telefonkatalogen börja? Börja i det privata, är ett bra svar. Genom att notera att du redan är digital. För du kommunicerar, umgås med vänner och sköter dina bankaffärer på andra sätt i dag jämfört med för tio år sedan. Med ett antal digitala byggstenar på plats, kommer ditt yrkes-jag gå samma väg. Det vill säga framåt.

 

För vem?

Kursen om ny teknik, passar dig som i dag har ett behov av att fylla på kunskapen om hur digitaliseringen påverkar framtiden och försäkringsföretagen. Kursen ger dig en god grund att hantera all de digitala begrepp som används inom den nya teknik som nu kommer på bred front.
 

Kursen tar upp bland annat:

  • Hur serviceföretagen påverkas av digitaliseringen
  • Varför trender är så viktiga i en uppkopplad värld
  • Vad teknikrevolutionen innebär ​för kunder och företag
  • Lärdomar från de företag som gick före – och misslyckades
  • Innovation på försäkringsmarknader utanför Sverige
  • Företagets processer. En jämförelse mellan 1989 och 2019

 

Kursledare
 

Pär Johansson

Digitaliseringsexpert, Visma

Pär Johansson är Visma Sveriges talesperson i digitaliseringsfrågor. Han har en bakgrund inom kommunikationsbranschen och har skrivit såväl konsumentreklam som politisk kommunikation. Innan Visma drev Pär en egen affärsutvecklingsbyrå, med fokus på att utveckla små och stora företags sälj- och kommunikationsprocesser. Under den senaste tioårsperioden har han haft några av Sveriges största B2B-varumärken som återkommande kunder.

 


Har du frågor? Kontakta mig.


Anders Manell
Projektledare

anders.manell@forsakringsforeningen.se
08-522 789 98