SFF Event: Våga vara bra med Gunnar Söderström

En bra känsla leder allt som oftast till en bra prestation. Ibland har vi bra dagar och ibland dåliga dagar största skillnaden på dessa är inte vår förmåga, utan känslan. Den här föreläsningen handlar om att kunna skapa en bra känsla och hur man sen kan sprida den till andra. Så man kan ha flera riktigt bra dagar och ta bort några av dom sämsta. Modern forskning varvas med många roliga och relevanta exempel från vardagslivet. I fokus står tankens kraft och den mentala inställningen och hur detta påverkar samarbetsklimat, trivsel och välmående på arbetsplatsen men också det övriga livet.

Med en mycket medryckande energi, berättarglädje och värme blir det tydligt hur man med enkla verktyg kan höja energi hos sig själv och sina medarbetare. Den kraft som bor inom oss är ofta mycket större än vad vi faktiskt använder den till. Den här föreläsningen skall ge en bra känsla och belysa hur mycket en bra känsla påverkar jobbinsatserna, resultaten och varandra.

Varmt välkommen till årets första SFF Event om att hitta tillbaka till motivationen!

Föreläsare

Gunnar Söderström är en mycket omtyckt och eftertraktad föreläsare. Han är verksam som mental coach, personlig tränare, elitidrottare, kommentator, träningsexpert på TV4 och naprapat samt mental tränare åt hockeylaget Brynäs. Som naprapat och tränare har han utfört över 25 000 behandlingar! Till Gunnars nuvarande uppdragsgivare hör bl.a. Svenska fotbollsförbundet och FIFA. I februari 2020 blev Gunnar utsedd till Årets talare genombrott.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen. Genom våra frukost- och kvällsföreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!

Annika Lindqvist

annika.lindqvist@forsakringsforeningen.se