SFF Event: Minska stressen - och öka energin, glädjen och produktiviteten

Föreläsning av Johan Norén med konkreta verktyg om hur du minskar stressen i ditt liv

Under Johan Noréns föreläsning får du utan PowerPoint och pekpinnar exempel på hur du bättre ska kunna hantera press, stress och få livet att gå ihop. Hur vi skapar en hög produktivitet med en hög och lång hållbarhet tillsammans. Du får även insikt i vikten av att sätta små mål, vikten av dagliga rutiner, tydliga strategier, självledarskap, vikten av återhämtning och en tillåtande struktur kan skapa en arbetsplats med ökad produktivitet och mycket friskare människor som mår bra, har en hög produktivitet och håller i längden.

Detta får du

• Konkreta råd att applicera på vardagen och arbetslivet för att uppnå mindre press/stress och istället ökad glädje, energi, kreativitet, produktivitet och hållbarhet.
  • Johan pratar utifrån egna erfarenheter samt samlad erfarenhet av möten med medmänniskor vilket gör föreläsningen extra berörande, relaterbart och personligt
  • Johan blandar skratt med allvar och på ett enkelt sätt ger verktyg för att hantera och utveckla dina tankar för att nå verksamhetens kortsiktiga samt långsiktiga mål.

Om föreläsaren

Johan Norén

Den tidigare ishockeyspelaren Johan Norén jobbade under flera år som försäljningschef när han till följd av stress med tillhörande utmattningssyndrom blev långtidssjukskriven. Med hjälp av sina egna erfarenheter och fördjupade kunskaper inom självledarskap, motivation, stress och coachning hjälper han nu andra att förstå stressens mekanismer och varningssignaler.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen och alla som är knutna till försäkringsbranschen kan delta. Genom våra föreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!