Företagsförsäkring Grund

Grundkurs för dig som önskar få bättre kunskap om företagsförsäkring och delarna bakom produkten.

Innehåll

• Grundläggande om risk- och premiegrundande faktorer för försäkringar som kan ingå i en kombinerad företagsförsäkring
  • Egendoms- och avbrottsförsäkring
  • Fastighetsförsäkring
  • Ansvarsförsäkring
  • Finansiella risker inklusive VD & Styrelseansvarsförsäkring och Förmögenhetsbrottsförsäkring

Efter kursen

Efter kursen har du grundläggande kunskaper i företagsförsäkring. Du får med dig en bättre förståelse kring hur försäkringsprodukterna fungerar, vad de omfattar och hur de kan tillämpas.

Vem passar kursen för?

Kursen har en bred målgrupp och vänder sig till dig som arbetar som bland annat underwriter, produktutvecklare, underwritingassistent, skadereglerare, förmedlare, förmedlarassistent eller annan yrkesroll med behov av en grundläggande kunskap inom företagsförsäkring i sitt dagliga arbete.

Praktisk information

Du kan välja att delta digitalt eller på plats i Stockholm. Detta väljer du i anmälan.

Lokal för deltagande på plats är:

Svenska Försäkringsföreningen
Karlavägen 108, 6 tr
Stockholm

Kursledare

Johan Berg

Grundare av InsTalk AB, Försäkringsförmedlare och Branch Manager Construction på Brim/Gallagher

Johan har mer än 20 års erfarenhet från försäkringsbranschen från både försäkringsbolag och förmedlarbolag och har arbetat med bl a portföljanalys, prissättning, produkt- och villkorsutveckling. Han föreläser regelbundet inom privat sektor och håller även utbildningar inom företagsförsäkring och riskhantering. Han har medverkat inom podcasts kring riskhantering och är en av experterna på forumet företagande.se, där han regelbundet skriver artiklar inom aktuella frågor som rör företagande och försäkringar.

Vill du veta mer? Kontakta mig.

Stina Wärn

stina.warn@forsakringsforeningen.se