Resestipendium Zürich 2022

Följ med på studieresa till Zürich – en unik möjlighet genom Svenska Försäkringsföreningen!

Ansökan är stängd.

Nu kan vi åter erbjuda möjligheten att söka till våra populära, stipendiefinansierade studieresor. Denna gång går studieresan till vackra Zürich. Med lång historia som starkt finansiellt centrum i Europa har Zürich mycket att erbjuda den som är intresserad av hur försäkringssystemet ser ut i Europa och hur detta påverkar den svenska försäkringsmarknaden.

Under tre dagar får du som deltagare en inblick i det invecklade systemet av försäkringar, återförsäkringar och finansmarknad som binder samman världens ekonomier. Du tar del av arbetssätt och aktuella frågor för den europeiska försäkringsbranschen genom en mängd studiebesök på försäkringsbolag.

Efter studieresan

Efter Svenska Försäkringsföreningens studieresa till Zürich har du en ökad kunskap om beslutsvägar på europeisk nivå, kännedom om de viktigaste aktörerna för försäkringsbranschen i Europa. Du kommer även hem med nya nätverk och kontakter!

Tillsammans med den andra stipendiaterna och Nordisk Försäkringstidskrifts Sverige-redaktör, Carl-Henrik Knutsson, kommer du också att skriva en kortare artikel om studieresan som publiceras på Nordisk Försäkringstidskrifts webbplats nft.nu.

Stipendiet innefattar

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda – Bryssel
  • Två nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Middagar

Vem kan ansöka?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschens utmaningar. Vi tror också att du är intresserad av att bygga nätverk och knyta nya kontakter. Svenska Försäkringsföreningen strävar efter dynamik, erfarenhetsutbyte och mångfald i gruppen och stor vikt läggs vid resans relevans för den sökande. Det är därför extra viktigt att du tydligt motiverar varför resan skulle vara värdefull för just dig.

Så här ansöker du:

Mejla din stipendieansökan senast den 19 juni till Stefan Pärsson på stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.

I ansökan anger du:

• Namn, titel och arbetsgivare
  • En kort motivering varför resan skulle vara värdefull för dig.
  • Bifoga en länk till din Linkedin-profil eller bifoga ditt CV.

Vi ser fram emot din ansökan!

Har du frågor? Kontakta oss.

Stefan Pärsson

VD, Svenska Försäkringsföreningen