Tidigare pristagare: Nästa generations talang
Här listas alla tidigare års pristagare
Wisam Zuheri
Produktägare, Sjuk och Efterlevandeskydd, Skandia
”Genom ett visionärt och uthålligt arbetssätt i kombination med ett kundperspektiv har Wisam hittat nya vägar till att utveckla och designa nya riskregelverk. Samtidigt som han vågar utmana, värnar han samarbeten såväl internt som externt. Han orkar ”stå i vinden” för att driva sina idéer och metodiskt arbeta sig fram med organisationens intressenter för en kvalitativ helhetslösning.”
Mattias Skoglund
Requirement Analyst, Nordnet Pensionsförsäkring AB
”Mattias har som kravanalytiker med stort mod utmanat gamla strukturer. Han använder ny teknik för att skapa effektiva processer för komplexa regelverk. Fokus har legat på digitalisering och hantering av komplexa uppgifter för att kunna implementeras i affären på ett effektivt sätt. Mattias är en sann inspirationskälla genom att ha bidragit till en utvecklande miljö för legala krav samt får affären och modern teknik att gifta sig.”

Andra utmärkelser

Årets inspiratör
Sedan 1965 har Svenska Försäkringsföreningen årligen delat ut utmärkelsen till en person, företag eller grupp som på ett nytänkande och inspirerande sätt under flera år fört branschens utveckling framåt.
Årets pris
Nästa generations talang