Seminarium Hem-, villa- & fritidshusförsäkring 2024

Mötesplatsen för dig som arbetar med hem-, villa- och fritidshusförsäkringar

Hem, villa och fritidshusförsäkringsseminariet är sedan 2014 mötesplatsen för dig som arbetar med hem-, villa- och fritidshusförsäkringar eller på annat sätt har ett arbete där du kommer i kontakt med denna försäkringsprodukt. Seminariet erbjuder en plattform för kompetensutveckling, kunskapsuppdatering och nätverkande.

Programmet är preliminärt och under framtagande

09.00 – 09.05 | Seminariet öppnas av moderator

09.05 – 10.15 | Solceller - allt du vill och behöver veta!

Cecilia Axelsson, Expert installationsteknik - Elsäkerhet, Installatörsföretagen

10.15 – 10.30 | Paus och nätverkande

10.30 – 11.30 | Bland kameler, slime och pokerspel

Konsumenter i en snabbföränderlig omvärld och morgondagens försäkringskontext. Vad vill kunderna ha? Vad levererar vi? Vad kan vi göra tillsammans? Ida Hult gör en serie nedslag i såväl omvärld som kundvärld och bidrar med erfarenheter från dryga 15 års erfarenhet av framtidsfrågor med konsumentfokus.

Ida Hult är etnolog och arbetar som Head of insight and Foresight på försäkringbolaget If. Hon rekryterades från IKEA där hon var Head of Foresight attention-makers. Hon är också författare till boken Ärvda svar, om en framtid bortom gamla sanningar, slitna ord och redan tänkta tankar.

11.30 – 12.30 | Lunch och nätverkande

12.30 – 13.30 | Bedrägerier i försäkringbranschen - är de bedrägerier vi idag upptäcker bara en början?

Går det att förebygga försäkringsbedrägerier? Hur kan vi tillsammans sluta finansiera de kriminella nätverken med försäkringsersättningar?

Talare presenteras inom kort

13.30 – 14.20 | Naturkatastrofer - hur påverkas försäkringsbranschen?

14.20 – 14.40 | Paus och nätverkande

14.40 – 15.50 | Social hållbarhet

Vilka förväntningar finns på hemförsäkring utöver ersättning för saker? .

15.50 – 16.00 | Seminariet avslutas

Praktisk information.

Lokal meddelas senare

Moderator

Jenny Rudslätt,

Skadechef, If

Vill du veta mer? Kontakta mig.

Stina Wärn

stina.warn@forsakringsforeningen.se