Resestipendium Amsterdam 2023

Vill du bidra till försäkringsbranschens utveckling? Sök till studieresa till Amsterdam– en unik möjlighet genom Svenska Försäkringsföreningen!

Amsterdam är känt för att våga testa nya försäkringsformer och arbetssätt i kombination med ny teknik. Nu erbjuder vi en unik möjlighet att åka på studieresa till Amsterdam med temat innovation, ny teknik och transformation. Du kommer att få inspiration till ditt dagliga arbete men också bygga ett nytt nätverk med kollegor i försäkringsbranschen samtidigt som du bidrar till branschens utveckling.

Under tre dagar får du ta del av nya arbetssätt och aktuella frågor för försäkringsbranschen genom studiebesök på försäkringsbolag, finansiella institut och nya aktörer i framkant. Vi kommer också att ta del av spännande aktiviteter och kultur för ytterligare inspiration.

Efter resan

Efter resan kommer du att fortsätta att medverka i workshops tillsammans med föreningens Innovationsråd*. Där kommer ni att vara ett stöd till föreningen för att stötta branschens utvecklingsbehov i den pågående transformationen. Men du får även inspiration till din egen fortsatta utveckling.

Stipendiet innefattar

• Flygresa t o r Stockholm Arlanda
  • Två nätter på 4-stjärnigt hotell
  • Studiebesök
  • Evenemang
  • Middagar

Vem är du som söker?

Vi tror att du som söker har några års arbetslivserfarenhet och ett genuint engagemang i försäkringsbranschen transformation in i framtiden. Du är innovativ med en vilja att bidra och att dela med dig av dina erfarenheter, men också intresserad av att föra branschen in i framtiden med hjälp av nya arbetssätt, ny teknik och nya arbetsformer.

Vi tror att du främst jobbar med utveckling, det kan vara produktutveckling, affärsutveckling eller transformation av verksamheten i någon form.

Det är 8 som kommer att bli utvalda till resan, så lägg stor vikt vid att beskriva hur du bidragit med en transformation inom din verksamhet och tydligt motivera varför just du skall få följa med.

Så här söker du:

Mejla din stipendieansökan senast den 18 juni till Stefan Pärsson på stefan.parsson@forsakringsforeningen.se.

I ansökan anger du:

• Namn, titel och arbetsgivare
  • En kort motivering varför resan skulle vara värdefull för dig.
  • Bifoga en länk till din Linkedin-profil eller bifoga ditt CV.

Observera att resan har ett begränsat antal platser och urval sker utifrån resans relevans för den sökande.

Vi ser fram emot din ansökan!

2023-08-29 - 2023-08-31

Antal platser