SFF Event: Mod och passion. Spänn bågen lite till!

Inspirerande föreläsning av Mikael Genberg och prisutdelning av Årets Inspiratör och Nästa Generations Talang 2021

Var inte rädd. Det omöjliga är möjligt. I alla fall om man får tro konstnären, entreprenören och innovatören Mikael Genberg. Vad krävs för att tänka i nya banor? Gör vi tillräckligt eller gör vi kanske för mycket? Använder vi vår egen och våra kollegers kompetens optimalt?

Mikael använder egna och andras erfarenheter, fiaskon och framgångar som en spegel för oss alla att se hur både enkelt och komplicerat det är att vara nyskapande. Med görandet, allas våra göranden, som det centrala och det som definierar oss mer än något annat ställer han frågan om vad vi faktiskt kan och får göra utifrån de yrkesroller vi har tagit eller blivit tilldelade oss. Han återkommer till den enklaste och svåraste frågan i världen: vad vill vi?

I en alltmer digitaliserad värld då ”tänkande utanför boxen”, innovation och kreativitet står högst på många företags och organisationers önskelista är Genbergs föreläsning en upplysande, ärlig och intelligent upplevelse full av breda leenden och otaliga skratt.

08.00 - 08.30 | Frukost för deltagare på plats i Stockholm

08.30 - 08.50 | Prisutdelning utmärkelserna Årets Inspiratör och Nästa Generations Talang 2021. Läs mer här.

08.50 - 10.00 | Föreläsning av Mikael Genberg

Praktisk information

Du kan välja att delta digitalt eller på plats i Stockholm under seminariet. Detta väljer du i anmälan.

Lokal

(för deltagande på plats)

IVA Konferenscenter
Grev Turegatan 16

Om föreläsaren

Mikael Genberg

Mikael Genberg är konstnären, innovatören och entreprenören som ifrågasätter gängse betraktelser av kreativa processer, framgångar och misslyckanden på ett avväpnande, underhållande sätt som lämnar åhörarna med ett leende på läpparna. Mikael är konstnären och entreprenören som kanske mest är känd för sina undervattenshotell från Mälaren till Zanzibar, stugan på Globen och projektet att sätta hus på månen. Men han har även stor erfarenhet av skapa osannolika samarbeten mellan människor från olika företagskulturer och kompetensområden och hamnar i roller han aldrig föreställt sig.

Om SFF Event

SFF Event är mötesplatsen för dig i försäkringsbranschen och alla som är knutna till försäkringsbranschen kan delta. Genom våra föreläsningar får du inspiration, kompetensutveckling och framför allt en mötesplats där du träffar branschkollegor från olika företag för erfarenhetsutbyte och nätverkande. SFF Event är kostnadsfritt för personliga medlemmar och anställda på Svenska Försäkringsföreningens medlemsföretag. Välkommen!