I vårt arbete kan vi ibland möta dem som har svårt att acceptera beslut, lägger fram upprepade och påstridiga frågor och driver sina ärenden på ett sätt som blir ett hinder både för deras ärende och vårt arbete. Dessa personer uppvisar vad vi kallar för ett oresonligt och rättshaveristiskt beteende. Under denna utbildning ska vi gå igenom vad som kännetecknar rättshaveristiskt beteende, hur vi kan anpassa vårt bemötande och hitta sätt att ge dem service inom en korrekt och rimlig omfattning.
Du kan välja att delta digitalt eller på plats i Stockholm under kursen. Detta väljer du i anmälan. Lokal för deltagande på plats är:
Svenska Försäkringsföreningen
Karlavägen 108, plan 6
104 51 Stockholm
Kursen passar dig som idag arbetar med kontinuerlig kundkontakt via såväl telefon som e-mail och sociala medier.
Efter kursen kommer att du att kunna nyttja ett antal verktyg som hjälper dig att bemöta och handlägga ärenden på ett korrekt sätt.
Andreas är legitimerad psykolog och har tidigare varit verksam inom psykiatrin i Region Östergötland. Tillsammans med psykoterapeuten Jakob Carlander har han skrivit boken Möta människor med rätthaveristiskt beteende. Andreas har tidigare föreläst på Svenska Försäkringsföreningens populära SFF Event med samma namn, den 21 mars 2019.
Projektledare, Svenska Försäkringsföreningen
annika.lindqvist@forsakringsforeningen.se
08-522 789 97