Medlemskap

Svenska Försäkringsföreningen stödjer och bidrar till försäkringsbranschens utveckling genom nätverkande och kompetensutveckling, tillsammans med våra medlemmar. Som medlem får du ta del av bland annat konstnadsfria medlemsaktiviteter som frukostföreläsningar, inspirationskvällar och stipendieresor. Svenska Försäkringsföreningen erbjuder två varianter av medlemskap: Personligt medlemskap och Företagsmedlemskap. Läs mer om våra medlemskap och medlemsförmåner nedan.

Personligt medlemskap

Ett personligt medlemskap ger dig följande förmåner hos oss:

• Gratis medlemsaktiviteter som t.ex. SFF Event och nätverksträffar.
    Varje år anordnar vi cirka 6-8 SFF Event, med föredrag inom aktuella ämnen och nätverkande. Träffarna är gratis för personliga medlemmar. Du har även möjlighet att vara med att påverka och utveckla föreningen. Kontakta oss gärna om du vill veta mer.

• Möjlighet att söka stipendiefinansierade internationella studieresor och nätverka med kollegor i Sverige och internationellt
    En viktig uppgift för SFF är att stödja dig som vill studera försäkringsverksamheten utanför landets gränser. Tidigare resor har bland annat gått till Schweiz, England, Holland och USA.

• Du får information om när kan du söka stipendier genom Svenska Försäkringsföreningen
    Medlemmar i SFF kan söka stipendier och forskningsbidrag. Det gäller såväl redan yrkesverksamma som forskare och studenter.

• Du får Nordisk Försäkringstidskrifts (NFT) nyhetsbrev
    NFT utkommer med fyra nr per år i samarbete med de övriga nordiska försäkringsföreningarna. NFT är en webbutgåva och skickas ut via e-post till dig som är personlig medlem.

Företagsmedlemskap

Medlemsförmåner för företagsmedlemmar

• 30 % rabatt på Svenska Försäkringsföreningens utbildningar
  • 40 % rabatt på ordinarie pris vid registrering av en platsannons på Forsakringsjobb.se