Vi har aldrig vetat så lite som vi gör idag

— trender, teknologi och digital transformation och dess effekter på oss människor

Lyssna på en föreläsning fylld av uderhållande och insiktsfulla berättelser om förändringens historia och natur. Varför går det "snabbare och snabbare nuförtiden?" Hur kan vi, som samhälle, som organisation, som individer hantera all denna osäkerhet? Gustaf diskuterar viktiga områden som lärande som vana, att sluta planera och börja experimentera och hur vi hanterar ledarskap i förändring. Under föreläsningen blandas vetenskap, de nyaste prylarna och konstigaste trenderna med djupa underliggande tankar om mänskligheten och dess framtid.

Föreläsaren

Gustaf Josefsson Tadaa

Gustaf har akademisk bakgrund inom kognitionsvetenskap, retorik, kemi, juridik, biomedicin och ekonomi. Han har startat företag som arbetat med bland annat serverlösningar för småföretag, en nationell entreprenörskapstävling och ett digitalt verktyg för politisk dataanalys. Gustaf startade och drev Makerspark, Sveriges första 3D printshop. Hans konst har visats på Nationalmuseum och han leder också kursen "Exploring Technology" på den digitala medieskolan Hyper Island.